Η σειρά των έργων αυτή ονομάζεται “Απουσία” και εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων και του περιβάλλοντα χώρου τους. Ο άνθρωπος ανάγεται σε μια αποσυντεθειμένη χειρονομιακή φιγούρα, η οποία ασφυκτιά στο περιβάλλον της και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτό. Πρόκειται για ένα περιβάλλον καθημερινό και όμως ψυχρό, το οποίο ανακαλεί την αισθητική της λαϊκής κουλτούρας, η οποία χαρακτηρίζει μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας μας. Είναι το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, συχνά ακούσια και συνήθως μας επιβάλλεται από κοινωνικοοικονομικούς λόγους αντί συνειδητής επιλογής. Το αποτέλεσμα είναι ο άνθρωπος να καταλήγει ξένος μέσα στο ίδιο του το σπίτι, σε μία αντιστροφή που το μεταλλάσσει από φιλόξενη εστία σε μία προσωπική φυλακή. Αυτή η αποξένωση δεν εντοπίζεται όμως μόνο στον περιβάλλοντα χώρο, αλλά καθορίζει και τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων που απεικονίζονται ως μουτζούρες. Όπως και στην περίπτωση του χώρου, έτσι και τώρα, οι άνθρωποι προσποιούνται ότι έχουν μία κανονική επικοινωνία, όμως στην πραγματικότητα χαρακτηρίζονται από την έλλειψη αυτής.
Η Άννα Κοντακτσίου αποφοίτησε από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. τον Ιούνιο του 2018. Ζει κι εργάζεται ως εικαστικός στην Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται και το εργαστήριό της.
This series of artworks is called “Absence” and focuses on the issue of communication between people and their surroundings. The person is depicted as a decomposed, gestural form which is imprisoned in a totally different environment. It is an environment which is both familiar and unfriendly, evoking a middlebrow aesthetic which characterizes a large portion of the society. It is an aesthetic which many times is enforced on people due to socioeconomic reasons, instead of pure choice. The result is people who feel as strangers within their own house, a reversal which transforms it from a hospitable haven to a personal prison. This alienation presented is not only referring to the connection between person and environment, but it also characterizes personal relationships within the society. The violent, gestural figures once again try and pretend to have a normal connection, but instead there is a complete lack of it.
Anna Kontaktsiou has graduated from School of Fine Arts of the Aristotle University of Thessaloniki- Department of Visual and Applied Arts in June 2018. She lives and works in Thessaloniki as a visual artist, where her studio is located.
Άτιτλο, 150 x 130 cm, λάδι σε καμβά, 2018
Άτιτλο, ψηφιακή φωτογραφία, 2018
Άτιτλο, ψηφιακή φωτογραφία, 2018
Άτιτλο, ψηφιακή φωτογραφία, 2018
Άτιτλο, ψηφιακή φωτογραφία, 2018
Άτιτλο, ψηφιακή φωτογραφία, 2018
Άτιτλο, ψηφιακή φωτογραφία, 2018
Άτιτλο, 200x 155 cm, λάδι σε καμβά, 2018
Διαφυγή, 50x 140 cm, μολύβι σε χαρτί, 2018
Δωμάτιο, 140x100cm, λάδι σε καμβά, 2017
Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί Συλλογιζόμενο Την Ύπαρξή Του, 70x 140 cm, μολύβι σε χαρτί, 2017
Καινούριες Κουρτίνες, 130x 100 cm, λάδι σε καμβά, 2017
Κυριακάτικο Πρωινό, 170x 155 cm, λάδι σε καμβά, 2018
Το Δωμάτιο, 160x 170 cm, λάδι σε καμβά, 2016
Ώρα για μεσημεριανό, 70×100 cm, μολύβι σε χαρτί, 2018
Great blog I enjoyyed reading